zondag 3 november 2013

Mijn top tien favoriete "tiener"-films


Ik kijk heel veel films en dan bedoel ik ook heel veel films! Als ik een dagje niets te doen heb, kijk ik soms wel drie of vier films op een dag... De films die ik kijk zijn niet bepaald einstein-materiaal, maar dat kan me niets schelen, ik vind ze GEWELDIG! Het is misschien oppervlakkig, ik vind het leuk dat iedereen er mooi uitziet, vlekkeloos gekleed gaat en dat ze lijken te leven in de perfecte wereld. Daarom mijn top tien romantische films:
 
 
10. Mean girls
On wednesdays we wear pink! Als je die quote niet herkent, ga je schamen! Naar mijn mening is dit dé tienerfilm van onze generatie.
 
9. Ever after
Het verhaal van Assepoester, maar dan met echte mensen in plaats van de animatiefilm die we allemaal kennen van Disney! Ook een geweldige film, maar deze versie met Drew Barrymore is nog duizend maal beter...
 
8. Hairspray
Zac Efron die dansjes uit de jaren zestig doet, de jurken met Petticoats, Beehive-hairdo's en John Travolta als vrouw verkleed, need I say more?
 
7. Chasing Liberty
De dochter van de president van de VS is haar saaie leventje zat en gaat er op een avond vandoor. Als ze in een club gespot word door de bodyguards die haar ouders hadden meegestuurd, rent ze in haar haast tegen een man op, die haar helpt zich schuil te houden. Hij reist met haar mee naar alle plekken die ze wil zien en ze worden langzaamaan verliefd. Helaas weet zij niet dat hij voor haar vader werkt en ervoor wordt betaald om met haar mee te reizen.
 
6. Never been kissed
Een dertig-jarige vrouw krijgt haar eerste undercover klus als journaliste. Ze moet blenden bij een middelbare school om erachter te komen wat de jeugd van tegenwoordig uitspookt in hun vrije tijd. Ze moet zich aansluiten bij de populaire leerlingen van de school, maar dit blijkt moeilijker te zijn dan ze in eerste instantie dacht. Ze maakt namelijk, voor het eerst in haar leven, vrienden bij de "Geeks" van de school. Hoe gaat ze deze tijd doorkomen als ze ook nog eens verliefd word op haar leraar Engels? En hij op haar?
 
5. Bridget Jones's Diary
Je liegt als je zegt dat je je niet soms identificeert met Bridget Jones! Ik heb het zelf heel vaak dat ik iets doe en dat het me dan aan de film doet denken. Ik noem het dan ook vaak een Bridget-Jonesactie... Het geval gaat over een thirty-something die geen vriend heeft, alleen woont, veel drinkt, rookt als een ketter en heel eerlijk gezegd nogal veel faal-acties heeft, maar dan word ze verliefd op haar baas (Hugh Grant, hoo-ha!) en een heel nieuw leven ligt aan haar voeten. Maar is dit wel wat ze wilde?
 
4. Letters to Juliet
Het verhaal over een vrouw die als fact-checker werkt bij The New Yorker, maar die dolgraag als journaliste wil werken. Ze gaat met haar verloofde op vakantie naar Verona (de stad van Romeo en Julia), ze ziet daar vrouwen die de brieven die hopeloze vrouwen naar Julia sturen ophalen en ze een antwoord terugsturen. Ze is hier zo van onder de indruk dat ze besluit hen te helpen, terwijl haar verloofd voor zijn werk bezig is en haar negeert. Ze stuurt een vijftig jaar oude brief, waarop ze iets meer reactie krijgt dan ze van tevoren had kunnen hopen.
 
3. Grease
De beste musical/film aller tijden! Voor wie het verhaal niet kent (wat me onwaarschijnlijk lijkt): een verlegen meisje (Sandy) verhuist van Australië naar Amerika, waar ze op school komt te zitten met haar bad-ass zomerliefde (Danny). Petticoats, poedelrokken en leren jasjes, wat kan ik nog meer zeggen om je over te halen?
 
2. Ten things I hate about you
Het meisje dat op haar school bekent staat als kreng wordt door haar zusje en vriend gekoppeld de meest bad-ass jongen van de hele stad (tenminste dat denkt iedereen)! Niemand blijkt te zijn wie ze zijn en er zit (natuurlijk) een geweldige happy ending in! P.S. de bad-ass wordt gespeeld door Heath Ledger (denk aan The Joker uit Batman), mijn favoriete acteur aller tijden!
 
1. Clueless
Net als Mean Girls, zo'n film die  een hele generatie heeft gedefinieerd! Een populair meisje neemt een onpopulair meisje onder haar hoede en probeert haar de etiquette van de popi's bij te brengen! Hilarisch! Dit is echt de allerbeste film! Ik heb deze film al minstens vijftig keer gezien en ik kan ieder woord meepraten (wat degene waarmee ik de film kijk altijd ontzettend irriteert!)... Ook heeft deze film naar mijn idee de beste outfits die een film ooit heeft gezien, als ik een keer een dag niet weet wat ik aan moet, merk ik dat ik vrijwel altijd denk aan wat Cher zou dragen! (Zie foto bovenaan!)

Wat is jouw lijstje?


1 opmerking:

  1. Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw lijst helemaal top vind. Dus sluit me helemaal aan!

    BeantwoordenVerwijderen