woensdag 26 augustus 2015

B2S: Binder Set-up

School (Mustache~) XD
Bron: weheartit.com

Als onderdeel van mijn 'Back to school' serie kan een blogpost over mijn binder/multomap natuurlijk niet achterblijven. Tijdens het schoolseizoen is het altijd lastig om up-to-date te blijven met je schoolwerk, maar het bijhouden van een nette map haalt de scherpe randjes een beetje weg. Ik heb nog vier dagen vakantie na vandaag voordat ik aan mijn tweede jaar Creative Business begin en ik heb nu al mijn map klaarliggen. Op de middelbare school gebruikte ik altijd gewoon losse schriftjes, één voor ieder nieuw vak. Dit eindigde altijd in verfrommelde halfvolle schriftjes en een Noëlle die geen flauw idee had wat ze moest maken of leren, aangezien er delen vermist waren.Toen ik afgelopen jaar ben begonnen aan mijn HBO-opleiding Communicatie besloot ik een einde te maken aan het geklooi en heb ik een map voor mezelf opgesteld met alles wat ik voor school nodig heb. 

Benodigdheden
  • multomap, 2-rings
  • tabbladen
  • los gelinieerd papier
  • doorzichtige mapjes
  • een dashboard met sticky notes (optioneel)
De indeling
De indeling van de map is het belangrijkste. Helemaal voorin heb ik een zogenaamde dashboard met sticky notes zitten die ik kan gebruiken tijdens het maken van aantekeningen in de les. Dit is natuurlijk niet verplicht, maar wel heel handig. Na mijn dashboard heb ik mijn eerste tabblad met daarachter mijn maandelijkse kalender die ik zelf ontwerp en print. Hierop schrijf ik voor de komende maanden grote gebeurtenissen, zoals vakantie, toetsweken en projecten.

Na mijn tweede tabblad te hebben toegevoegd,  plaats ik een doorzichtig mapje in de ringband. In dit mapje zal ik mijn syllabus voor het desbetreffende vak steken. Het is heel fijn om de syllabus bij de hand te hebben als de docent ernaar verwijst tijdens de les. Na de syllabus heb ik nog meer mapjes, deze keer zijn ze gevuld met opdrachten die de docent heeft uitgedeeld en die van belang zijn voor het vak. 

Na deze handouts komen mijn notities. Ik gebruik simpel gelinieerd papier dat in zo'n dik pak zit en dit werkt voor mij perfect, omdat ik nu ook kan schuiven met papieren of een blad verwijderen als het irrelevant is geworden voor het vak. 

En dit doe ik voor ieder vak dat ik die periode volg: tabblad, syllabus, handouts en aantekeningen. Helemaal achter in mijn map heb ik een voorraadje doorzichtige mapjes zitten, zodat ik nooit zonder kom te zitten. Mijn gelinieerde papier neem ik in een apart mapje mee, door dit te doen, kan ik gewoon het mapje uit mijn tas halen in plaats van mijn grote ringband te moeten pakken.

Gebruik jij liever een map of losse schriftjes voor school?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten